1. HABERLER

  2. GÜNCEL

  3. AKP'nin açıkladığı belgeye aileden yanıt

AKP'nin açıkladığı belgeye aileden yanıt

Bir süredir devam eden Mehmet Akif Ersoy tartışması üzerine gelen Bülent Turan'ın tweeti hakkında Ersoy’un ailesi açıklama yaptı.

A+A-

Bir süredir devam eden Mehmet Akif Ersoy tartışması üzerine gelen Bülent Turan'ın tweeti hakkında Ersoy’un ailesi açıklama yaptı. AKP'li Turan'a yakın isimler bu açıklamaya belgeyle yanıt verdi. Bu iddianın ardından Mehmet Akif Ersoy'un dergisi olan ve günümüzde de yayınlanan Sebilürreşad Odatv’ye bir açıklama daha gönderdi.

AKP Grup Başkanvekili ve Çanakkale Milletvekili Bülent Turan, sosyal medya hesabından Çanakkale ve Mehmet Akif Ersoy’la ilgili bir paylaşımda bulundu.

Turan, şu ifadeleri kullandı:

"'Bayramiç'li Akif' Şehrimizde bir heyecanımız daha başlıyor. Mehmet Akif Ersoy'un çocukluğunu konu alan filmin çekimleri babasının görev yaptığı, kendisinin doğup/büyüdüğü Bayramiç'te başladı."

Bir süredir devam eden Mehmet Akif Ersoy tartışması üzerine gelen bu tweet hakkında Ersoy’un ailesi açıklama yaptı.

Mehmet Akif Ersoy'un dergisi olan ve günümüzde de yayınlanan Sebilürreşad yaptığı açıklamada, Turan’ın Ersoy’la ilgili verdiği bilgilerin doğru olmadığı kaydedildi.

“TARİHİ YANILGIYA NEDEN OLABİLECEK…”

Sebilürreşad’dan yapılan açıklamada şu ifadeler kullanıldı:

“Tarihi yanılgıya düşmemek ve kamuoyunu doğru bilgilendirmek amacıyla aşağıdaki açıklama Milli Şairimizin ailesi adına yapılmıştır.

Milli Şairimiz Mehmet Akif Ersoy, 'Çanakkale Bayramiç nüfusuna kayıtlıdır' ancak doğduğu ve büyüdüğü yer İstanbul Fatih semti Sarıgüzel mahallesidir. Kendisi Safahat'ında bunu tartışmaya yer bırakmayacak şekilde beyan etmiştir. Bayramiç onun bir dönem babasının görevi nedeniyle çocukluğunun geçtiği bir yerdir. Daha önce ilgilileri bilgilendirmiş olmamıza rağmen tarihi yanılgıya neden olabilecek yanlış açıklamaların devam ediyor olması üzüntü vericidir.

Bir siyasi partinin Çanakkale Milletvekili ve Grup Başkanvekilince Akif'in Bayramiç'te doğup büyüdüğüne dair atılan mesajın sehven olduğunu düşünüyoruz. İyi niyetli de olsa dijital ortamda kayıtlara yanlış geçmemesi için bu açıklamanın düzeltilmesini bekliyoruz.

Sebilürreşad Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği”

TURAN'IN YAKINLARI BU BELGEYİ PAYLAŞTI

AKP Grup Başkanvekili Turan'a yakın kaynaklar Odatv'yle aşağıdaki belgeyi paylaşarak Mehmet Akif Ersoy'un Bayramiçli olduğu iddiasını yinelediler.

AİLEDEN BİR AÇIKLAMA DAHA

Bu iddianın ardından Mehmet Akif Ersoy'un dergisi olan ve günümüzde de yayınlanan Sebilürreşad Odatv’ye bir açıklama daha gönderdi.

Açıklamada, “Haberinize konu edilen ‘Mehmet Akif Ersoy’un doğum yeri ve tarihi’ hususundaki tartışma götürmeyen hakikate rağmen ilgililerin hatasını kabul etmek yerine tümüyle yanlış olan ve ‘tamamlaması’ yapılarak ortaya konulan belge kesinlikle tarihi kayıtlara uygun değildir” denildi.

Açıklamanın devamında şu ifadeler kullanıldı:

“Gönderilen belgede Mehmet Akif Ersoy’un sadece doğum yeri ile ilgili değil, doğum tarihi ve ölüm tarihi ile ilgilide yanlış beyan vardır. Zira Mehmet Akif’in doğum tarihi 20 Aralık 1873’dür. Gönderilen garip belgede bu tarih 1 Temmuz 1874 yazılmıştır. Mezar taşında dahi 1873 yazılı bulunan istiklal şairimizin doğum tarihi olarak gösterilen bu belge tümüyle yanlıştır. Yani sadece doğduğu ay değil, doğduğu yıl dahi yanlış kayıt edilmiştir. Ayrıca aynı belgede Mehmet Akif Ersoy’un vefat tarihi olarak 28 Aralık 1936 yazılıdır. Oysa vefat tarihi 82 yıldır mezar taşında yazılı olduğu gibi 27 Aralık 1936’dır. Devletin tüm resmi kayıtları da 27 Aralık’ı esas alır ve o gün yani 27 Aralık günü mezarı başında anma merasimi yapılmaktadır. Bizlerde ailesi olarak o güne iştirak eder, fatiha okuruz.

Bu garip, tümüyle sahte ve yanlış belgeyi dayanak kılarak “Akif Turizmi” oluşturmak gibi yanlış bir algılamaya neden olmak tarih adına da büyük ayıptır. Mehmet Akif Ersoy’un doğum ve ölüm tarihi, yeri,tartışmaya açık bırakılmayacak kadar nettir.

Dedemizin tek eseri olan Safahat’ında bizzat kendisinin beyan ettiği gibi İstanbul Fatih doğumludur. Gönderilen belgenin üst kısmında belgeyi gönderenin dikkatinden kaçtığı açık bir hakikat vardır. O da şudur ki, bu tarihi sapmaların kaynağı belgeye göre de Akif Çanakkale’li, Bayramiç’li değil, İstanbul Fatih’lidir. Sadece nüfusa kayıtlı olduğu yer olarak Babası Bayramiç’te kayıt yaptırdığı için bu karışıklık ortaya çıkmıştır.

Dedemiz Mehmet Akif Ersoy’un kendi beyanı, hakkında vefatından bugüne yazılan tüm yazı, araştırma ve kaynaklarda bizim açıkladığımız şekilde onun doğum tarihi, vefat tarihi hususunda tartışma götürmez bir şekildedir.”

ODATV.com

Bu haber toplam 1086 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.